Quelle essence pour ma 540i ?
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Fred76000
 

Quelle essence pour ma 540i ?

par Fred76000 » 27 Avr 2011, 16:10

Bonjour,

Je pense que le sujet à été débattu des centaines de fois sur le net à travers divers forum mais pour le V8 de la 540i, que conseillez vous du SP95 ou SP98 ?

- Quel des 2 offrira meilleurs perfs ?
- Quel des 2 offrira meilleures consommations ?
- Quel des 2 offrira meilleur bruit ?

Merci de faire partager vos expériences,

FRED

jerem
 

Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par jerem » 27 Avr 2011, 18:22

moi perso je me que du 98 dans la mienne le nouveaux 95 jen mais meme pas c claire et net

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Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par Epicure » 28 Avr 2011, 00:33

Sauf sur les versions Motorsport, BMW préconise le SP95. En effet, un moteur prévu pour rouler avec un indice d'octane de 95 ne tirera aucun profit à rouler avec du SP98.
Attention de ne pas confondre le SP95 et le SP95E10.

Fred76000
 

Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par Fred76000 » 28 Avr 2011, 05:15

Oui voilà, j'ai mis jusqu'à présent du SP98, et je me demande si le SP95 (non E10) pouvait convenir et que je ne verrais pas la différence ?

Sinon, SP95-E10 ou carrément E85, ça fonctionne ?

FRED

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Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par 540i » 28 Avr 2011, 09:52

Plus de bruit pour ton moteur? ET du bio ethanol? Tu as fume de la ganja ou quoi lol?

Info officielle de BMW ci dessous, en anglais: En gros, NE TOUCHE PAS AU CARBURANTS BIO dans ta BM stock. C'est pas fait pour!

Sinon regarde sur ta trappe a essense derriere, il y a un autocollant dessus avec le carburant recommande, ce qui devrait etre 95 ou 98

Subject-Alcohol Fuel Blends in BMW Vehicles

All with gasoline engines

Fuel blends containing a high percentage (above 10%) of alcohol, mainly ethanol, are becoming more commercially available. Customers inquire about the possibility of using alcohol fuels (e.g. E85) in BMW vehicles

INFORMATION

Fuels containing up to and including 10% of ethanol or other oxygenates with up to 2.8% oxygen by weight, that is, 15% MTBE (methyl tertiary butyl ether) or 3% methanol plus an equivalent amount of co-solvent, will not void the applicable warranties with respect to defects in materials or workmanship.
Although, usage of such alcohol fuel blends may result in drivability, starting, and stalling problems due to reduced volatility and lower energy content of the fuel. Those drivability problems may be especially evident under certain environmental conditions, such as: high or low ambient temperatures and high altitude.
Only specially adapted vehicles (FFV - Flexible Fuel Vehicles) can run on high alcohol fuel blends.
BMW, for the various technical and environmental reasons explained below, does not offer FFV models.

Usage of E85, or any other high alcohol content blend (e.g. E30) in BMW vehicles, will cause various drivability complaints (cold start problems, stalling, reduced performance, poor fuel economy, etc.), may cause excessive emissions, and may cause irreversible damage to engine, emission control and fuel delivery systems due to incompatibility of materials with alcohols.

General Notes Regarding E85 Fuel.

E85 fuel contains 85% (by volume) of ethanol and 15% of gasoline. Ethanol can be produced chemically from ethylene or biologically from grains, agricultural wastes, or any organic material containing starch or sugar. In the US, ethanol is mainly produced from corn and is classified as a renewable fuel.
Similar to gasoline, ethanol contains hydrogen and carbon; with additional oxygen molecules build into its chemical chain. This chemical structure makes ethanol's burning process slightly cleaner compared to the gasoline (lower tailpipe emissions).
On the other hand, due to lower carbon content, ethanol provides 27% less energy (for identical volume) then gasoline, resulting in the reduced fuel economy of E85 vehicles (approximately 22% higher consumption). Increased fuel consumption requires the appropriately enlarged fuel tank capacities (usually 30% increase), and the specific DME calibrations for the E85 lower Stoichiometric air/fuel ratio (10 compared to 14.7 for gasoline engines).
E85 fuel volatility is typically lower then gasoline (RVP 6-10 psi, compared to 8-15 psi for gasoline). Lower fuel volatility will reduce vehicle evaporative emissions, but it may cause cold starting problems especially with lower ambient temperatures.

Under certain environmental conditions, mainly lower ambient temperatures, ethanol separates from gasoline/alcohol mixture and absorbs water. The ethanol absorbed water molecules are heavier then gasoline or ethanol, they remain at the bottom of fuel tank and when introduced into combustion process they tend to form an extremely lean mixture resulting in misfire, rough idle and cold starting problems.

Certain materials, commonly used with gasoline are totally incompatible with alcohols. When these materials come in contact with ethanol, they may dissolve in the fuel, which may damage engine components and may result in poor vehicle drivability.
Some metals (e.g. zinc, brass, lead, aluminum) become degraded by long exposure to ethanol fuel blends. Also, some nonmetallic materials used in automotive industry such as: natural rubber, polyurethane, cork gasket material, leather, polyvinyl chloride (PVC), polyamides, methyl-methacrylate plastics, and certain thermo & thermoset plastics degrade when in contact with fuel ethanol.

In order to safely and effectively operate a motor vehicle running on E85, the vehicle must be compatible with alcohol use. Some manufacturers have developed vehicles called FFV (Flexible Fuel Vehicle) that can operate on any blend of ethanol and gasoline (from 0% ethanol and 100% gasoline, up to 85% ethanol and 15% gasoline). Ethanol FFVs are similar to gasoline vehicles, with main differences in materials used in fuel management and delivery systems, and DME control module calibrations. In some cases, also E85 vehicles require special lubricating oils.

Aftermarket conversions of gasoline-powered vehicles to ethanol-fueled vehicles, although possible, are not recommended due to internal materials and DME software incompatibility, as well, as the high costs of conversion.

WARRANTY INFORMATION

Components damage/malfunctions, or any drivability problems caused by use of fuels containing more then 10% ethanol (or other oxygenates with more then 2.8% oxygen by weight) will not be covered under BMW warranties with respect to defects in materials or workmanship.


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Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par Epicure » 28 Avr 2011, 13:17

Le SP95E10 n'a aucun intérêt. En effet, la petite baisse de prix ne compense même pas l'augmentation de la consommation induite par ce carburant.
Quand au E85 ...

Fred76000
 

Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par Fred76000 » 28 Avr 2011, 13:20

Merci pour toutes ces infos, mais l'E85 est à environ 0,80 € chez moi.... ça donne envie **2

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Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par 540i » 28 Avr 2011, 14:14

Fred76000 a écrit:Merci pour toutes ces infos, mais l'E85 est à environ 0,80 € chez moi.... ça donne envie **2


C'est sur, ca fait mal aux fesses de payer 1.53+/- euro pour un litre...enfin ici a Dublin, je ne sais pas en France, similaire je suis sur...

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Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par Epicure » 28 Avr 2011, 16:16

Fred76000 a écrit:Merci pour toutes ces infos, mais l'E85 est à environ 0,80 € chez moi.... ça donne envie **2


Franchement, vu le côté plus abrasif de ce carburant, je ne prendrai pas le risque.

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Re: Quelle essence pour ma 540i ?

par 530dpackM » 29 Avr 2011, 23:57

Mets du GASOIL c'est moins cher!!!
Bon je ne te garantie pas le résultat!!! **1
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